søndag 11. september 2011

Topptur på Segla!

Da var det søndag igjen. Helgene går alt for fort. Men for min del gjør det ingen verdens ting for jeg har nemlig en uke ferie. Om tre dager drar jeg og mannen min til Paris på en forsinket bryllupsreise. Jeg kjenner at jeg endelig begynner å glede meg til turen og at jeg har sommerfugler i magen. Det skal bli veldig godt å "pleie" ekteskapet uten barn, jobb, studier og utbygging. Jeg ser frem til å sove lenge, spise frokost på sengen, besøke eifeltårnet, spise middag på fine resturanger og vandre gatelangs om kveldene og oppleve Paris på sitt beste. Jeg skal ta masse bilder som jeg skal dele her.

I helgen fikk jeg meg endelig en topptur sammen med en venninne. Jeg har vert alt for slapp til å dra på fjellet og oppleve den fine naturene som vi har her. Det skal jeg bli flinkere til.

Lørdag besøkte vi Segla. Et perle som strekker seg 639 meter over havet. Fjellet strekker seg over en liten bygd kalt Fjordgård på Senja.

Segla sett fra kvalvika


Vi brukte nesten to timer å gå opp. Den siste biten brukte vi lengst tid på pga. stigningen. Da vi kom opp på toppen la vi oss ut på en stein og kikket ned. Nå har ikke jeg høydeskrekk, men jeg kan love dere at adrenalinet pompet da jeg så ned. En helt ubeskrivelig følelse som ikke går ann å forklare. Den må oppleves.



Segla sett fra Fjordgårsiden.

Min flotte turkamerat ligger og nyter den stupbratte utsikten.

Fjellene bader i tåke.


Tåken velver seg over fjellene.



Alt i alt har det vært en utrolig flott helg med fjelltur, båttur, bålkos på vården og familiemiddag.

Ha en fortsatt fin kveld alle sammen!!!





3 kommentarer:

  1. Nydelige bilda :) Kos dåkker masse i paris, og husk ta mange bilda så eg får se :))

    SvarSlett
  2. Du e altså e superflink fotograf, fanger de rette motivene. Flott :)

    SvarSlett
  3. Tusen takk førr kommentaran :) Blir veldi gla førr å høre det :)

    SvarSlett