fredag 24. februar 2012

Shampo, mine favoritter!

Håret mitt har alltid vert et eneste katastrofeområde, som alltid har krevd uttallige timer fremfor speielen for å kunne se någenlunde ut. Da slettetangen kom på markede var det et mirakel for meg :p

Hårtypen min er frizzy og tørr og krever gode shampoer for å temmes. Det hjelper også at håret er langt og ikke oppklippt, altså alt i en lengde.

(Bilde lånt fra nett)

Hvis jeg klipper opp håret og ikke har tid å style det før jeg fyker ut døra, så ser det ut som jeg har en bolle på hodet, og hvem ønsker vell det? :p

Ihvertfall så klarer jeg ikke å leve uten Sebastian shampo, balsam og hårkur.

(Bilde lånt fra nett)


Akkurat nå bruker jeg merket Drench. Dette fordi håret mitt nå trenger ekstra fuktighet etter en lang og kald vinter. Penetrait er merket du skal bruke når du vil at fuktigheten skal trenge inn i håret, mens Drench og Hydre forbedrer håret utenpå. Jeg bruker å veksle litt mellom disse merkene, nettopp for å behandle håret innvendig og utpå. Produktene har god lukt, og får håret mitt til å bli mindre tørt og frizzy. Sebastian kan dere bestille her: http://no.strawberrynet.com/haircare/sebastian/.

Etter hårvask og kur har jeg i Moroccan oil
(Bilde lånt fra nett)

En hærlig olje som demper frizzy hår og som gir tyngde. Produktet kan brukes i både vått og tørt hår. Den er også varmebeskyttende, noe som er veldig bra hvis man skal føne, krølle eller slette :) Moroccan oil kan du kjøpe her: http://www.blivakker.no/product/moroccanoil/MOR0018/moroccanoil-light-oil-treatment-100ml.

God helg alle sammen :)

-Lene-





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar